måndag 4 augusti 2014

Det blev en Sympathie

I ett par dagar har jag hållit på att vela kring klätterrosor. Skulle jag ens ha någon i ruinen? Vilken färg skulle den i så fall ha?
En sak visste jag i alla fall - om jag nu skulle ha en ros så skulle den vara remonterande och ha en "het" färg.

Idag blev det en Sympathie och jag är sååå nöjd!
Än så länge är den inte så stor, men jag hoppas att den kommer att trivas och sträcka på sig. Kring dess fötter har jag planterat lavendel Hidcote Blue.



I den andra delen av ruinen har jag satt min Flora Danica (som är mer aprikos i verkligheten), och jag hoppas innerligt att den kommer att klara tvångsflytten fint. Den nya platsen borde vara en super-ros-plats med tanke på jordmån och sol så jag håller varenda tumme jag har. Även den ska få sällskap av Hidcote Blue.

9 kommentarer:

  1. Så fina rosor! Båda kommer att stå sig vackert mot tegelmuren!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det blir en riktig klassiker! Rosor och lavendel kan inte bli fel, de klär varandra så fint/ Titti

    SvaraRadera
  3. Det blev ju fin fint!!!
    Jag väntar lite till med att sätta rosor. Är inte så duktig på att sköta rosor men någon ny varje år blir det iallafall.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Så vackert med rosor och lavendel!

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Så fantastiskt fint det blir i ruinen! Vackert med rosor mot teglet.
    Härligt att höra att sköldpaddan är tillbaka igen! Tänk så märkligt med sådana där ingivelser som maken fick som visar sig vara så rätt.
    Hoppas helgen blir skön!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Rosorna kommer att bli toppen ruinen.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  7. Rosor och ruiner går ju bra ihop! Blir fint!

    SvaraRadera
  8. Din ruin har jag helt missat! Men nu letade jag upp inlägget om den och det är verkligen en superkul idé.

    Jag tror vilka rosor som helst blir glada och passar vid men en Sympathie blir perfekt !

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det blir så fint hos er!
    Fina val. Gillar verkligen ruinen, inspirerande.
    Sköt om dig och de dina
    Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.