tisdag 15 juli 2014

Krapperup i turbofart

Idag har vi varit på Krapperup. Det är ett av mina favoitställen. Egentligen vet jag inte varför, för det är liksom inget jättespeciellt, men det är helt enkelt en plats jag gillar och mår bra på.

Dagens besök blev inte långt. Tyvärr. Det borde sannerligen ha varit väldigt mycket längre. Men det var lite grått och kyligt och vår yngsta dotter som var medtvingad hummade lite över detta emellanåt. Hon hummade särskilt mycket och drog extra mycket i hörlurar-sladden när jag försökte dröja kvar här och var. Fast vissa ställen gillade hon nog hon också. :-)
Så promenaden blev alltså kortare och mer intensiv än jag hade önskat. Nåja. Jag fick i alla fall ta en titt på mina favotiställen.

Det är helt klart värt ett besök. Är ni nyfikna på godset så kan ni klicka här.

Pampig byggnad minsann. Privatägt är det så man kommer inte närmare än så här.
 

Ena flygeln sett från rosenträdgården.
 

 

Fantastisk rabatt längs en av promenadvägarna.
 

Den stora dammen. En mycket fin plats. Rogivande.
 

 

 

En liten formell damm. Ett härligt porlande i en rund oas.

12 kommentarer:

  1. Kul att du visar det! Jag har det på min sommarlista faktiskt. Att åka dit alltså. Har inte varit där någon gång.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser mysigt ut! Och rofyllt! Vore kul att åka dit någon gång, tack för de fina bilderna/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Häftigt ställe! Synd att man inte får snoka överallt . . .

    SvaraRadera
  4. Ser ut att var ett fint ställe med flera vackra dammar. Rofyllt och inspirerande!

    SvaraRadera
  5. Jag hade allt velat sitta och njuta vid den där dammen, så vackert och rofyllt det ser ut!

    SvaraRadera
  6. Oj, vilket läckert ställe! Där har jag aldrig varit, så tack för tipset.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. För längesedan var jag där. Fint. Konstigt att inte dottern uppskattade det!

    SvaraRadera
  8. Säger som Lavendia här ovan och jag tyckte det var fint, väldigt fint och det är det ju på dina bilder också! Det är något speciellt med slottsträdgårdar, välansade sådana.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Åh, så vackert, förstår att du trivs där! Dit skulle jag gärna kunna tänka mig att åka!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Oh, vad roligt att få se dessa bilder. Besökte nyss min kusin i Mölle, men vi hann tyvärr inte åka dit, men det får bli nästa gång. Tack för rundturen!

    SvaraRadera
  11. Vilket jättefint utflyktsmål! Dit skulle jag också kunna tänka mig en tur! /Susanne

    SvaraRadera
  12. Så fint, konstigt att jag aldrig varit där. Tack för tipset.
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.