söndag 1 juni 2014

Trädgårdssemester och kommande student

Jag har tagit en semestervecka i trädgården. Jag har uppenbarligen jobbat så hårt under ett par månader att kroppen faktiskt har tagit stryk! Jösses, jag är en klen sort tydligen...
Hur som helst. Min semestervecka i trädgården är himla trevlig än så länge. Jag har förbjudit mig själv all typ av grävning och omflyttningar, så kvar är lite smårensning och tedrickande vid blommorna. På mors dag fick jag en finfin solstol av famljen och tack vare min semestervecka har jag faktiskt tagit mig tid att sitta i den.

Det är svårt att veta var man ska dra gränsen däremot. Räknas beskärning av vindruvsstocken som hårt arbete? Eller får man göra sånt under trädgårdssemestern? Trots att jag var osäker på mina egna regler gav jag mig på att klippa de långa skotten.
Jag blev nöjd med resultatet och hoppas att klasarna ska digna i höst.

Före


Efter

På torsdag tar äldsta dottern studenten och det är såklart en hel del planering och fix inför det. Under dagarna som kommer är det handling och bakning som gäller. Jag måste erkänna att jag mest flyter med, ler och vinkar. Så att det ska se ut som om jag har koll. Än så länge verkar alla gå på det... Men det viktigaste har jag koll på - att mitt loppisfynd ska stå mitt på bordet och att den ska vara full av prästkragar. :-)


2 kommentarer:

  1. Men Ellinor, man är inte av klen sort för att man har en kropp (eller knopp) som reagerar på mycket arbete. Det är sunt att ha en kropp som reagerar tycker jag. Om kroppen inte reagerar kan det istället bli så att man går omkring och är jätteotrevlig, får inre stress, värk eller andra problem.

    Lycka till med studenten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är säker på att man får beskära rankor och liknande på semestern, det har jag gjort många gånger och jag har överlevt...hi,hi! För säkerhets skull kan du ju varva tedrickandet bland blommorna med enklare trädgårdsarbete så blir det bra balans. Ha det gott och njut av din trädgård/ Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.