fredag 27 juni 2014

Går i väntans tider

Alldeles, alldeles snart händer det. Det är sååå nära nu! Bara om en dag eller två så är det dags!
Jaa!

Då kommer Flora Danica slå ut. Underbara aprikosfärgade blommor
kommer att sväva över grönskan.


Då kommer Trigger att slå ut sina stora klockor.
 

Då kommer Strawberry Candy att lysa upp rabatten.
 

 Majsen börjar bilda kolvar. Det här är "Minipop" en sort som kan skördas som minimajs. Och det är just det jag är ute efter, så jag tittar dagligen till dem för att de inte ska växa sig för stora.

8 kommentarer:

  1. Daglliljorna går jag och väntar på. Kanske händer det idag??? VI får se.

    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan man odla minimajs! Så bra! Jag är inte speciellt förtjust i majs, men minimajs älskar jag!

    Underbara bilder på underbara blommor!
    Ha en härlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Ibland får man vänta länge, men plötsligt händer det - som i reklamen. Det kommer att bli finfint.

    SvaraRadera
  4. Den som väntar på något gott.....heter det ju.Det är så spännande att se utvecklingen på knoppar dag för dag och ibland vecka för vecka men till slut händer det man väntan på att knopparna har slagit ut. Ha en fin helg/CArita

    SvaraRadera
  5. Vissa växter är verkligen värda att väntas på! Strawberry Candy är helt underbar/ Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Ibland är väntan svår. Men då och då är den mest lustfylld. Som de "i-väntan-på"-bilder som du visar. Härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Oj, jag trodde att det var något helt annat! ;-) Du har mycket fint att se fram emot, kanske har det redan hänt?

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Mmm, det är kul att längta efter saker.. Ibland blir det perfekt och ibland inte! Huvudsaken att det blir nåt ;)

    Ha en skön söndag!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.