måndag 9 juni 2014

Blomvandring i detta nu

Solen är tillbaka efter en veckas regnande. Allt grönskar och blommar och jag njuter av varenda droppe solsken som faller på mig.

Här kommer några av guldkornen i trädgården just nu:

Fläderblommor.

Strandiris är det väl?

Kaprifolen blommar i pergolan.

En favorit - vit pion tillsammans med randgräs.

Nu har de rosa marängerna slagit ut.
Skrikigt rosa pioner har därmed tagit över altanrabatten.

Plymspirea. Har aldrig sett den så hög förut. Den har gått om mina 1.72 i längd!

Hoppas ni alla har ljuvliga försommardagar! Sköldpaddorna hälsar! :-)

8 kommentarer:

  1. Tack för rundturen! Härliga bilder! Gillar plymspirean men visste inte att den blev så stor.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Va, en veckas regnande! Här har det visserligen regnat ibland men alltid varvat med sol. Det blommar fint hos dig, den vita pionen är ju helt underbar!

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Härlig trädgårdsvandring! Här har pionerna inte slagit ut ännu.

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken trevlig blogg du har! Ååå jag som älskar pioner!!! Har än så länge inte någon pion i trädgården själv så jag njuter av andras pionbilder tills jag får eget pionfluff i trädgården! :-)

    SvaraRadera
  5. Härlig bilder. Även jag kallar mina blå för strandiris, då är vi två!
    Kram och hoppas att du mår bra och tränar på att vila;)

    SvaraRadera
  6. Så fint! Den vita pionen är underbar, som en gräddbakelse! Jag väntar fortfarande på att få se första pionblomman här och plymspirean har inte kommit alls så långt som hos dig. Visst är det härligt ute nu, man vill inte gå in om kvällarna! Den vackraste tiden på året och jag vill stanna tiden nu!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint du har som blommar! Jag väntar fortfarande på mina pioner som inte har behagat slå ut ännu. Men det finns ju så mycket annat att njuta av så länge:-)

    SvaraRadera
  8. Oh, vad fint! Härliga bilder! Idag har faktiskt, tro det eller ej, solen skinit över mej i Wales!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.