lördag 7 juni 2014

Besök på Sofiero

Oj, vilken vecka det har varit. Att fira student med alla ingredienser tar verkligen all tid. Fast vi hade trevligt och dottern var nöjd, så allt är som det ska. :-) Idag har det sista städats bort och trädgården har återfått sin forna form och uppmärksamhet.

Igår var jag på Sofiero med mor och moster. Åh, vad jag gillar Sofiero! Där får jag alltid någon ny tanke eller blir störtkär i nån ny växt som jag aldrig sett förut. Så även denna gång.

Innanför entrén tog den här härliga installationen emot.
 

Svårt att fånga färgprakten på bild. Ni får helt enkelt lita på mig.
 
 
Rhododendrondalen var enastående vacker.
 

Blommorna var i sina sista skälvande dagar, men ljuvligt vackra. Och vilka enorma grenar!
 

Färgprakt.
 

Svart sammetsiris. Det hade jag aldrig sett någon innan, men en sån måste jag ha!
Vilken fantastisk iris!

Härligt vattenporl.

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder, jag skulle verkligen vilja åka dit.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är fint där. När det varit trädgårdsfest har jag varit där. Jättekul!

    SvaraRadera
  3. Till Sofiero vill jag åka någon gång, och gärna när rododendron blommar! Så fint det ser ut! Det är så härligt med den masseffekt som de kan skapa i sådana parker!
    Ha en fin vecka!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Längesedan jag var på Sofiero så tack för att du visade lite :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Där har jag inte varit, men det verkar värt ett besök!
    Gillar din altanrabatt, den ser häftig ut! Det behöver inte alltid vara så färgkoordinerat och välordnat för att vara snyggt, tvärtom!

    kul att du blev nyfiken på min Päronrabatt! Jag har inget päronträd där, utan namnet kommer ifrån formen. Jag får väl snart göra nåt inlägg om den igen, men om du kikar under rubriken Månadsbilden 2013 uppe vid headern, finns det bilder från Päronrabatten, åtminstone från ett håll, från varje månad.

    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Flera år sen besök på Sofiero, men det kan vara dax igen. Där är verkligen vackert och alltid är det nåt spännande på gång. Den svarta sammetsirisen skulle inte jag heller ha nåt emot.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.