onsdag 28 maj 2014

Omstuvning i växhuset. Igen.

Oj vad dagarna går fort. Jag tycker att jag bloggar jämt och emellanåt undrar jag om ni tycker jag är tjatig med alla inlägg. Fast nu ser jag att det är flera, flera dagar sedan sist! Vart tar dagarna vägen?

Nåja. Sedan sist har jag haft fullt upp i trädgården. Förutom lite småfix som blomkåls-plantering och ogräsrensning så har jag stuvat om hela växthuset. Ja, jag vet. Igen. "Är hon då aldrig nöjd?" kanske ni undrar. Jo. Nu är jag det.

Arbetsbänken åkte helt sonika ut. Kvar blev de sköna fåtöljerna (som maken byggt), matta, stora och små ljuslyktor samt mängder med doftande växter.

Det blev ett extra vardagsrum. Eller sovrum. Vilket man vill. Här går det nämligen lika bra att sitta och fika som att sova en stund. :-)
 

Jag sänkte ner ett kärl med vatten i jordbädden för att öka luftfuktigheten. Grodan ser tll att ingen dricker upp det.

Handskarna fick flytta ner i en korg. Praktiskt och piffigt på samma gång. Som om jag vore Lulu Carter eller Ernst minsann!

Uppe bland vindruvornas långa revor hänger två ljuslyktor samt en prisma.
 
 
Någon kanske undrar var allt grejs från arbetsbordet tog vägen? Jag placerade bänken på komposternas baksidor. Med en rejäl stenläggning i två lager under så hoppas jag att krukor och annat får stå hyfsat ifred från ogräset.
Efter att bilden togs har det tillkommit två saker - en vitbrokig kornell samt en rabatt längs planket som skymtar till höger i bild. Blev hur bra som helst. Hela projektet har dessutom stämplats med "Approved by Husband" så vi är nöjda båda två.

7 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det där med ommöblering innan man blir nöjd i växthuset. Jag försökte även få in ett målarstaffli och såg mig själv stå och måla men det åkte ganska snart ut för det blev för många funktioner som skulle få plats.
    Härligt att kunna sova en stund i växthuset !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut. Ibland är det kul att stuva om lite.

    SvaraRadera
  3. Jahaaa! Jag stuvar om iett men det blir inte ett dugg bättre. Stolar, lyktor och annat finns inte plats för. Krukor högt och lågt, vattenslang som jag snubblar över och växter som omplanteras. Jag har föreslagit ett större växthus, men... det har inte hamnat i god jord än.

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt att fixa och dona i sitt växthus. Fint du har det!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är väl kul att stuva runt lite! Jag önskar att jag hade ett växthus!

    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Vad härlig att få till det så att man blir nöjd! Det ser riktigt mysigt ut./ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Så roligt att läsa allt du skriver, du kan inte blogga för mycket :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.