fredag 30 maj 2014

Maskrosor kan visst vara vackra


Vår yngsta dotter tycker om att fotografera växter. Hon är 13½ år och visserligen är jag partisk, men jag tycker att hon är kanonduktig!

Härom dagen gick hon ut på fotosafari på ängen nedanför vår tomt och fotograferade havet av maskrosor. Bilderna är alltså hennes.
//stolt mamma








Våra nya husdjur

Ett par stycken hade några frågor om sköldpaddorna som numera bor i vår stora damm (förra inlägget). Jag kan ingenting om dessa djur, men maken verkar ha stenkoll vilket känns otroligt betryggande. Förhoppningsvis kommer de inte att rymma. Vi har nämligen satt upp ett staket runt om hela dammen och eftersom staketet är grönt så smälter det in rätt så bra bland växterna. Vi inbillar oss att de inte är tillräckligt ninja för att klättra över inhängnaden. Hur lätt är det att klättra med en kloss runt rygg och mage? Fast det återstår att se. Under vinterhalvåret ska de bo i ett badkar eller liknande inne i vårt gym. (Vilket kommer att innebära att jag faktiskt kommer att gå in i det rummet...)

Sköldpaddorna är urläckra! Dessutom får de 19-åringen och 18-åringen att lämna sina rum och vara ute i solen. Bara det är ju fantastiskt. :-)

5 kommentarer:

  1. Maskrosor är egentligen vackra i alla stadierna, och dessa bollar är egentligen undersköna! Synd bara att de kommer i tusental och invaderar allt. Hälsa din dotter att bilderna är jättefina och att varken hon eller de vackra fröbollarna kan rå för att vi bestämt att de är ett ogräs!

    Hon har blick för kompositioner och en framtid som fotograf, din dotter!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Klart de är vackra, lite väl många ibland bara ;) Och dottern är duktig på att fota! Verkar jättemysigt med sköldpaddor, skulle jag också vilja ha. Skriv mer om dem framöver! Vad ska de äta tex?

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder! En blivande mästerfotograf!/ Titti

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om Krapperup. Det ser jättefint ut där! Inte alls omöjligt att jag åker dit en dag. Lite långt kanske men man vet aldrig.

    Maskrosbilderna är verkligen underbara! Hälsa det.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vackra maskrosor! Men jag vill ändå inte ha dem i min trädgård:) Hoppas att det går bra med sköldpaddorna!

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.