fredag 2 maj 2014

Maj är gult

Maj är gult. I alla fall här omkring. Mängder av växter spränger sig fram, men inte så många har visat färg än så länge. Förutom de gula.

Gult är en färg som antingen gillas eller ogillas i trädgården. Själv gillar jag det gula eftersom det ser ut som om droppar av solsken har trillat ner i rabatterna. Fast... när det gäller maskrosor kan det bli lite väl mycket av det goda... :-)

Åkern går i gult just nu. Maskrosor i tusentals.

Kabbelekan blommar i den minsta dammen.

Rapsen blommar. Och doftar.
Det får mig alltid att vilja gå ut och sätta mig mitt i rapsfältet! Nån dag kanske...

Gula tulpaner vid pergolan. Underbara soldroppar i grönskan

Veckans tema i Blommig fredag är Månaden Maj och vill du se andras tolkningar så kan du titta in på Bland rosor och bladlöss.

14 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Ja, det er gult rundt her også med løvetann som vi kaller de. Jeg er ikke mye glad i de, men pene er de :-)
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Maj er dejlig gul. Fine billeder af rapsmarken.
    Græsmarken bliver skøn. når den blomstrer!
    Hilsen
    JetteMajken

    SvaraRadera
  3. Gult är en härlig, strålande färg på våren. Och i maj exploderar det i stora vackra fält. Vackra bilder!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att maj är gul. Hela våren känns faktiskt rätt gul även i naturen.

    Trevig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Så vackert! Vi har kabbelekor i ett dika nära här och jag har aldrig sett så mycket kabbeleka som i år. Och det är underbart att titta på rapsfälten så länge man slipper känna lukten :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Allt det gula är fint, förutom maskrosorna, dem vill jag gärna vara utan. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Solgult varmer godt på denne tiden her :-) Ellers er jeg mest begeistret for kremgult.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Kul att se dina bidrag i fredens tema. Gult är verkligen färgen just nu.
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Jeg liker godt gult om våren. Da lengter jeg etter farger :)

    SvaraRadera
  10. Gult är fult säger många men naturen verkar tycka att det är den finaste färgen så här års! Många soldroppar hittar man omkring sig nu och visst blir man glad av dem! Det är så fint även om maskrosorna inte är så önskvärda i gräsmattan.

    SvaraRadera
  11. Gult är absolut en färg man blir glad av. Kabblekan gillar jag väldigt mycket. Den är liksom så bastant och ser så godmodig ut.

    SvaraRadera
  12. Härlig tolkning! Jag var tidigare ingen anhängare av det gula, men så "behövde" jag ringblommorna. Dessutom var det trevligt med vintergäcken. Ja, och smörbollarna och gullvivorna. Narcisserna. Jaja, det är väl bra att vara förändringsbenägen, ha ha!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Jag gillar också det gula, ja inte maskrosorna då, men det andra som du visar. Det piggar upp lite medan vi väntar på sommaren/ Titti

    SvaraRadera
  14. Så mycket gula solar, kabbelekan är jättefin. Gult är en fin färg på våren när solen lyser som den gör nu, fast jag önskar att det skall bli lite varmare. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.