måndag 19 maj 2014

Blommor, blommor, blommor!

Blommorna slår ut. Som små och stora ädelstenar lyser de upp i de gröna. Det är fantastiskt! Jag älskar det. Idag har prästkragarna och vallmon öppnat sig. Och nävorna blir fler och fler.

 

 

 

 

Vad har annars hänt idag? Jag tog min mor under armen och körde till Lödde plantskola och Sörens granna blommor. Som tack för att jag var chaufför fick jag en kronärtskocka! Den har flyttat in i en av de upphöjda bäddarna och jag hoppas på finfina skockor till sensommaren. Bilder från köksträdgården kommer en annan dag. :-)

6 kommentarer:

  1. Kan löna sig att vara chaufför! Lycka till med kronärtskockan. Väldigt vad det blommar hos dig! Här har första tulpanen slagit ut idag.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen en härlig tid nu när allt slår ut i full blom! Den lilla Nävan var så söt, är det en Ballerina? Kul med kronärtskocka, det har jag aldrig provat att odla./ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Oj, blommar din Ballerina redan - det var tidigt !
    Härligt med den tidiga vackra blomningen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Ja tänk att man kan bli så glad för de små blommorna. Varje år. Eller ännu mer för varje år.
    Kul present, har aldrig provat att odla kronärtskocka.

    SvaraRadera
  5. En win-win situation för mor din och du! Och jag gissar att du ville till plantskolan lika gärna som hon! Kronärtskocka är så dekorativ (och god), och det är något speciellt med "fådda" växter!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  6. Här övervintrade jag en perenn kronärtskocka utomhus under en stor lövhög i zon 4. Den kom fint och jag bäddade in den alla kalla nätter... Så skulle vi gräva den lådan och när jag vände ryggen till var den puts väck. Jag sörjer den fortfarande särskilt som jag inte fick nåt namn på sorten när jag handlade.

    Behöver din mamma skjuts fler gånger, kan hon ju höra av sig: )
    Kram
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.