måndag 28 april 2014

Värdinnegåvor, grodyngel och bromsbett

Jag är med i en vansinnigt trevlig bokcirkel. Vi är fem medlemmar och träffas ungefär var sjätte vecka över en middag och fika. Det är fantastiskt trevligt! (Sen är det ju inte alltid vi pratar böcker, eller ens har läst någon bok, men det är en helt annan sak...)

Bokcirkeln har varit igång i 7 år och under den här tiden har det hänt mycket knasigheter. En del fåniga regler har till exempel fastslagits. Bland annat är det superviktigt att man ger värdinnegåva till den som håller bokcirkeln.

Igår var jag värdinna för spektaklet och kolla så fina saker jag bland annat fick:

Härliga krukor med chips i. (Chipsen tog slut rätt så fort och kom därför inte med på bild...)
 

En lönn. En av tjejerna hade grävt upp den från sin mors trädgård. Den här plantans "mormor" planterades 1850, så det blir till att vårda trädet ordentligt! Jag älskar växter med levande historia och bakgrund, så den betyder redan en hel del för mig.

Nyskördad sparris från egen odling samt trevlig trädgårdstidning.

Att vara värdinna för en bokcirkel är som ni hör likvärdigt med att fylla år. Bara trevligheter. :-)

Förutom bokcirklande har helgen bjudit på strålande vackra timmar i trädgården. Växterna skjuter i höjden och vi har tusentals grodyngel i dammen.


Tja, vad har hänt annars? Jag har blivit biten av en broms, så insidan av höger lår är helt groteskt svullet och rött. Kliar som attan gör det också så jag håller på att bli galen. Men, det finns tusen saker som är värre att råka ut för, så jag är glad ändå.

Ha en härlig dag hörrni!

8 kommentarer:

  1. Attans med bettet. Du får trösta dig med några chipssmulor. De är extra goda dagen efter...

    Vad kul med bokcirkel. Även om det blir mycket snack om annat. Huvudsaken är ju ändå att ni träffas och får presenter ;)

    Vilka dagar det varit va? Helt fantastiskt. Man ligger med gumpen i vädret hela tiden. Måste se galet ut när man tänker efter. Jag försöker iaf tänka på att ha ett linne nedstoppat i brallorna så man inte visar för mycket för grannarna...

    Ha en fin måndag!
    Tamara

    SvaraRadera
  2. T o m den danske bonden har värdinnegåvor med sig. Ett träd även där.
    Vilken fin bild på ynglena. Bromsbett gör väldigt ont. Usch ska det börja nu!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina gåvor! Sparrisen ser sååå god ut! Inte kul med bromsbett, men som du säger, det finns värre saker..../Susanne

    SvaraRadera
  4. Åh, en bokcirkel låter ju jättetrevligt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Bokcirkel och värdinnegåvor - trevligt! :) Bromsbett - uuuh! (Xylocain är bra grejer de, när de kliar sådär förgjordat)

    Mvh Marie

    SvaraRadera
  6. Vilka fina presenter! Jag är också med i en bokcirkel, men vi är bara två medlemmar, ha ha. Till första mötet hade jag gjort varsitt bokmärke åt oss, men annars är det mer att vi fikar. Kul är det hur som helst att prata böcker, även om det blir mest annat.

    /Jenny

    SvaraRadera
  7. Finns det något som är värre än bromsbett? Det är nästan värre än att föda barn! Hoppas du repar dig. Trevlig idé med värdinnegåvor:-)

    SvaraRadera
  8. Låter som ett trevligt arrangemang med den där bokcirkeln. Alltid kul att träffas, prata och äta gott. Att sedan få så fina presenter är ju bonus! Håller med dig om att växter som har en historia kring sig blir så mycket mer värd.
    Ha en fin tisdag!
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.