tisdag 15 april 2014

Solig morgonpromenad

Nu skiner morgonsolen över trädgården. Droppar efter gårdagens regn och morgonens dagg ligger kvar på växterna och det glittrar väldigt vackert. Det fick bli en morgonpromenad med kameran.

Backsippa i morgonljus. Det är en av mina absoluta favoriter bland vårblommorna.
 

Stora dammen är full av grodägg.
 

Den lever! Hurra!
Under de allra varmaste dagarna förra sommaren tog jag en rejäl bit av mina föräldrars klematis. Vilken sort det är har jag ingen aning om. Den blommar med små, lila blommor och kommer från min pappas föräldrahem.
 

Mrs Cholmondeley har kommit långt och nu har även knopparna tittat fram. Tidigt!
 

Rips. Än så länge är busken ganska liten, men blommorna lyser upp fint.
 

Tulpaner.
 
 
Ja, våren är sannerligen här. Det är fantastiskt! Jag blir så lycklig! Idag blir det trädgårdspyssel för halva slanten - sedan väntar shopping med döttrarna. Vi är på jakt efter studentklänning. Ha en fin dag!


7 kommentarer:

  1. Så langt våren har kommet hos deg. Kraftige skudd, tulipaner og grønt gress.. Det er vakkert ute i morgenlyset. Her er det kun de tidligste krokus som er i blomst enda og plenen er brun. Men vårfølelsen er her, og jeg gleder meg til å komme ut å rydde opp i brask ettersom snøen endelig trekker seg tilbake.
    Ha en fin dag i hagen, hyggelig shopping og en riktig god påske :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med klematisen som betyder litet extra.
    Och tänk så mycket grodor det kan bli. Hoppas jag för många blir inte gamla.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med vår- det är en underbar tid när allt börjar spira!
    Ha en fin dag i trädgården och på stan!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hm, jag kommer ihåg när jag och min kompis skulle hämta hem lite grodägg och så visade det sig att vi tagit... vad var det, det var väl myggor eller nåt. Inte bra! Vårigt hos dig, vilken fantastisk morgon i solen!

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Klematis är en stor favorit. Växter som dessutom har en historia är det ju nåt alldeles extra med. Läckre bilder!

    Önskar dig en fin påskhelg.
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Ser ut som våren kommit långt hos dig! Här känns det som allt står still just nu. Så fin backsippan är när den blommar/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Härliga morgonbilder! Grodäggen var fina!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.