onsdag 16 april 2014

"Projekt: Ruin" inleddes idag.

Idag har det verkligen varit en helt enastående vårdag! Oj, vad jag har njutit. Blå himmel, sol, vindstilla, trädgårdspyssel och långa fikapauser i trädgården. Underbart!

Idag inledde jag "Projekt: Ruin". Jag har grävt ett L-format dike på den plats där jag vill att ruinen ska stå. Diket fylldes till hälften med sättsand/finkornigt grus och stampades samman till en kompakt grund. Ovanpå gruset placerade jag stenplattor. Allt är i våg åt alla håll och kanter. Jo, det kan nog bli bra det här. Jag känner mig nöjd.


När detta var gjort hände inte så mycket mer trots det fantastiska vädret. Jo, jag satt och fikade på en grannes altan i två timmar förstås. (Grannen var också med bör kanske tilläggas...)

När jag väl kom tillbaka hem satte jag mig på min egen altan och tog en kopp te till och funderade över växter. Jag vill gärna ha växter med vit blomning vid ruinen. På utsidan vill jag ha klätterhortensia och murgröna. Mellan golvplattorna ska jag ha vit backtimjan. Mot insidans väggar funderar jag på att sätta lite vit akleja, men jag vill ha något som blommar senare under säsongen också. Vid ruinens kant som vetter mot gräsmattan vill jag ha en vit pion tror jag.
Tror jag som sagt. Det är mycket att fundera på. Fast det är ett kärt bekymmer. :-)

Härnäst är det dags att skaffa hem armeringsjärn och bruk.

9 kommentarer:

  1. Här har vi också haft en underbar dag idag, men ingen ruin har grundats här, bara första spadtagen till min nya fjärilsrabatt. Det ska bli så spännande att få se din ruin i färdigt skick så småningom. Låter väldigt fint med vita blommor vid ruinen. Ha en skön vårvecka/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Men Åh, vad spännande! Det är så kul att göra såna grejer!

    Det kommer att bli jättebra och ett perfekt jobb att hålla på med under påskhelgen istället för att flyga till .... ;)

    Ha det gott och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Så spännande och kul att sitta och fundera ut olika lösningar om hur man vill ha det och vilka växter. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  4. Vilket roligt projekt och vad duktig du är! Det blir säkert kanonbra!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så roligt att följa detta!
    Fika på grannens altan, ha ha. Du får mig att le =o)
    Glad Påsk!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Skönt att man har tid att ta det lugnt med en fika ibland också, mitt i trädgårdsarbetet. Blir spännande att följa ruinens uppbyggnad. /Susanne

    SvaraRadera
  7. Vilket spännande projekt! Och vita blommor är fint. Här blåste det och var lite för kallt i går och i dag går det vita gäss på sjön, så det blir nog ännu en dag i vinterträdgården.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Så spännande med ett bra utrymme för en ruin. Vita blommor mot teglet blir fint. Glad påsk!

    SvaraRadera
  9. Vilket projekt, vad kul! Såg framför mig hur du ockuperade grannens altan ...

    /Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.