söndag 13 april 2014

Lycka är att köpa en trasig kanna

Jag åker mycket sällan på loppis. Och de gånger jag gör det kommer jag nästan aldrig hem med något. Jag tillhör verkligen inte loppisfolket. Egentligen är det märkligt eftersom jag verkligen förespråkar återvinning.

Idag gjorde vi ett av våra sällsynta loppisbesök och det var en riktigt trevlig utflykt. Och kan ni tänka er - jag kom minsann hem med något!


Den här lilla, trasiga keramikkannan ropade till mig från översta hyllan.
"Titta på mig! Tyck om mig!" ropade den.
Och jag tittade på den. Och jag tyckte om den. Faktiskt så föll jag pladask för den. I samma stund som jag fick syn på den såg jag framför mig hur bedårande vacker den skulle vara med en bukett prästkragar i. Så fastän handtaget är limmat och en flisa har gått på ett ställe så kunde jag inte göra annat att att hala upp tjugo kronor och ta med mig min förälskelse hem.

9 kommentarer:

  1. Jättefin! Man ska gå på sin magkänsla tror jag. Den är fin både med och utan blommor. Tänker ofta att jag ska åka på loppisar eftersom man kan göra fina fynd men av någon anledning blir det sällan av. Det får bli bättring på den fronten!

    kram louise

    SvaraRadera
  2. Men du, det är precis så där man ska handla på loppis. Med hjärtat! Och nog kan även jag se framför mig hur fint det kommer att bli med blommor i den där söta kannan i sommar.
    Ha en fortsatt skön söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Netop dét, at forelske sig, gør det er sjovt at gå på loppemarked :) Skøn kande !

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller loppisbiten. Skulle nog kunna ordna eget loppis. Men kannan var fin, inte tu tal om det.

    SvaraRadera
  5. Ser vad fin den blir med en bukett blommor i!
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  6. Så fin! Ett riktigt fynd! Kommer att bli tjusigt med alla sommarens vackra blommor i vasen. Kan pryda vilket bord som helst:-)

    SvaraRadera
  7. Hei! Forelskelser må man ha med seg hjem. Formen og dekoren er vakker. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul när man hittar något man bara måste ha!

    /Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.