torsdag 10 april 2014

Julafton? Idag?

Tänk, i år kom julen ovanligt tidigt tycker jag. Redan den 10 april! Ur led är sannerligen tiden.

Nä, det kanske inte är jul. Men presenter har jag fått! Mitt på blanka torsdagen! Min syster (nu världskändis här i bloggvärlden för att hon har en sån himla fin affär) frågade häromdagen:
"Vill du ha lite daglilja? Jag har lite för mycket."
Eftersom dagliljor är en av mina absoluta favoriter i trädgården sa jag självklart ja tack.
Idag var jag där och hämtade dem och fick en hel drös med andra växter!

Blomma.
Kommer för mitt liv inte ihåg vad den heter trots att systern har sagt det minst fem gånger... Återkommer.
 

7 plantor daglilja! Än så länge okänd färg. Spännande!
 

Fingerborgsblomma.
Bry er inte så mycket om kirskålen i bakgrunden. :-)
 

Förutom dessa fick jag även fransk dragon, klematisen Pixie och treklöver. Jag är glimrande lycklig! Växterna har fått flytta in i min nyanlagda rabatt. Bilder på den kommer så småningom. Den är inte tillräckligt fotogenisk än.

Hoppas ni andra har en lika bra torsdag som jag!

5 kommentarer:

  1. Galliardia...
    Tänk att det kan vara så svårt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte varför just det namnet är så svårt att komma ihåg. :)

      Radera
  2. Vilken lyckodag! Toppen att få plantor gratis, vilken snäll syster du har! Själv har jag fått 2 sändningar med pluggplantor idag, så eftermiddagen har ägnats åt omskolning av alla växter. Så skönt när det är gjort:-)

    SvaraRadera
  3. Jamen, DET var jo som juleaften ! Hvilke gaver :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med presenter bara så där! Och fint blir det senare också!/Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.