onsdag 9 april 2014

Ett besök på Trädgårdsidyll

Vilket väder! Bara 7 grader! Det blåser ordentligt och regnet piskar. Huga. Jag var visserligen i växthuset under förmiddagen, men mer än två timmar blev det inte. Kylan kröp in i märgen och jag fick tänka om i mina trädgårdsplaner för dagen.

Sådana här regniga dagar åker jag gärna och hälsar på min syster. Malin är florist och driver företaget Trädgårdsidyll AB tillsammans med Christina som är landskapsingenjör. Tillsammans har de en bred kunskap - de planerar och anlägger trädgårdar, har skötseluppdrag, skapar fantastiska blomsteruppsättningar för både glädje och sorg samt driver en urcharmig butik där det bland annat finns presentartiklar, krukväxter, uteväxter, jord och krukor.

Jag åker som sagt gärna dit när vädret sätter käppar i hjulen för mitt eget trädgårdspyssel. Med en kopp te i handen (jo, lite specialbehandling ska man ju ha för att man råkar vara syster) går jag sedan runt och tänker på allt som jag vill ha...


Välkommen till Trädgårdsidyll!
 
 
 
De tåliga växterna fick utstå en hel del idag.
 
 
 
Trivsamt, mysigt och välkomnande.
 
 
 
Allt för den som är sugen på att odla själv.
 
 

I en hörna av butiken.



I butiken finns både stort och smått.



Prismor, te, ljus, krukväxter, dekorationer, krukor och allt, allt, allt annat.
 
 
 
Små dekorationer i krukväxterna får det att kännas lite extra charmigt.


Om ni är i närheten av Häljarp och Landskrona så tycker jag att ni ska göra ett besök. Det är väl värt det. För mer information så kan ni titta in på deras hemsida: Trädgårdsidyll

7 kommentarer:

  1. Åh, tänk den som hade en syster som var florist!
    Ska genast kika in på deras hemsida, - spännande!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. En sådan syrra skulle man ha! :) Så mycket fint i butiken, jag förstår att man kan gå där länge och kika på allt.
    Här har också regnat och vart ruggigt! Hoppas på bättre väder till helgen.
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en mysig butik. Synd att man bor i fel ände av landet! Får njuta av dina bilder istället/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Där hade jag nog kunnat shoppa loss om jag bott lite närmare! Visst är det härligt att bara gå runt och drömma också, man behöver ju inte shoppa jämt.

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är roligt att hälsa på sin syster. Och har en så mysig butik dessutom.

    SvaraRadera
  6. Verkligen mysig butik! Behöver ni nån extra syster? Jag är bra på att dricka te...

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag är suverän på att dricka te. :-) Vi får starta en te-klubb. Tycker förresten det verkar vara ett allmänt drag bland trädgårdsfolk. Man hör inte lika ofta att folk tar kaffe i trädgården.

      Radera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.