onsdag 5 mars 2014

När grannarna ser mig i trädgården vet de att det är vår

Träffade en granne idag. Hon sken med hela ansiktet, ja det såg nästan ut som om hon skrattade högt när hon fick syn på mig. Jag blev genast lite skeptisk...
"Hej! Så kul att se dig!" utbrast hon.
"Detsamma. Äntligen är det vår. Nu börjar man se sina grannar igen." skämtade jag.
Då brast hon ut i skratt.
"Ja, vet du vad min man sa senast igår? Vi gick på promenad förstår du vid skogsbrynet och då nickade han åt er trädgård där du som vanligt var i farten. Han sa: 'Nu har Ellinor rumpan upp i rabatterna. Nu är det vår!'"
Sen skrattade hon ännu mer.
Jag skrattade också eftersom det är helt sant. Jag står förfärligt mycket med rumpan upp i trädgården. Mina knäväck brukar vara mer solbrända än mitt ansikte när sommaren lider mot sitt slut.

Men man måste ha näsan nedåt på vårkanten. Jo, så är det bara. Annars ser man inte de små underverken som nya skott, insekter och pionens röda knyten. Det kryllar av liv där nere och jag älskar att betrakta det!

6 kommentarer:

  1. Visst är det så det ska vara! Rumpan upp och nosen ner. I den kroppsställningen har jag befunnit mig hela dagen och nu värker den arma kroppen och jag kan knappt räta på ryggen, men oj vad nöjd man känner sig:-)

    SvaraRadera
  2. Haha roligt att få vara ett vårtecken! Jag känner igen det där, man får konstig solbränna, ett streck i svanken och brända knäveck haha!
    Underbart när det knoppas, man blir så himla glad.

    SvaraRadera
  3. Hei! Når man kan sette rompa opp i bedene, begynner en deilig tid. Og så er det så himla lett å luke fordi ugresset slipper så lett taket. Men hvor stiv og støl man blir etter noen timer. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  4. Haha helt rätt! Kul observation av grannarna, inte alla som får äran att vara ett vårtecken!=)

    SvaraRadera
  5. Härlig kommentar! Haha..
    Ja, det är nog vår nu tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket sant! Solbrännan blir lite annorlunda kan man säga...

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.