tisdag 18 mars 2014

Jag har vunnit!

Jösses! Jag har vunnit en bok! Jag brukar aldrig någonsin vinna på något lotteri någonstans någongång, så det här är JÄTTESTORT i min värld.



För några veckor sedan var jag med i en utlottning i Hus & Hem Trädgård. Jag plitade ihop det som krävdes i ett litet mail, tryckte på "skicka" och glömde sedan bort alltihop. Idag kom kokboken i brevlådan tillsammans med ett grattisbrev! Jag har dansat runt i köket flera varv och vill visa upp min vinst för hela världen. Jag är jättelycklig!

Boken heter Veggivore och författaren - Cecilia Vikbladh - förklarar det så här:
"Jag är en typisk helst-vegetariskt-men-gärna-lite-fisk-och-kyckling-och-kanske-lite-ekologiskt-kött-eller-vilt-person. En veggivore, helt enkelt! Med ett enda ord kan jag nu sammanfatta min matfilosofi, kärleken till maten, miljön och livet."

Boken kommer helt perfekt i tid eftersom jag alldeles snart är klar med min köksträdgård. Sen, lite senare i sommar, ska jag sitta vid mina pallkragar och bläddra i min vunna kokbok och plocka åt mig det jag behöver till kvällens middag.

Over and out från en lycklig vinnare

12 kommentarer:

  1. Grattis, vad roligt! Hoppas det finns roliga recept i den.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en sån överraskning. Då blir det mycket gott i sommar då!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Grattis, så roligt för dig! Passar ju alldeles utmärkt nu när din köksträdgård är färdig. Då har du något gott och mumsigt att se fram emot.

    Ha en fortsatt fin kväll!/Eva

    SvaraRadera
  4. Grattis! Så kul att något sådant händer utan stora förväntningar.
    Verkar vara en kanonkokbok!
    Lycka till
    Malin

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten! Det är alltid kul att vinna något och boken ser riktigt trevligt ut ju. :-)
    Tack för kommentaren hos mig. Det är alltid kul att hitta nya bloggar att följa och du verkar ha det riktigt mysigt, så jag ser fram emot glada inlägg och inspiration framöver. :-) Och lycka till med honungsrosen! Jag är så nyfiken hur min ser ut i år som ju i stort är första året som den verkligen blommar (hoppas jag).

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten, det är inte så ofta man vinner något så det är bara att glädjas. Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten! Låter som en riktigt trevlig kokbok... Hoppas du delar med dig av några lyckade recept så småningom...

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Hoppas du kommer att gilla boken//Cecilia ;-)

    SvaraRadera
  9. Haha! Stort grattis till din fina vinst. Jag blev lika glad för någon vecka sedan då jag vann ett presentkort på en trädgårdsshop. Vilka turtanter vi är :)

    Over and out!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten! Hoppas du hittar många härliga recept i den!

    SvaraRadera
  11. Grattis! Vad kul med en sån överraskning!
    Lycka till med dina odlingar, det blir spännande att följa!
    Ha en fin vecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.