söndag 2 mars 2014

Jag är så glad!

Jag är så glad över att så många vill titta in här! Det är fantastiskt roligt att hitta era fotspår och läsa era hälsningar. Hjärtat sjunger lite varje gång. Jag lovar ett vara duktig bloggare.

Tänk om jag ändå kunde bjuda er på kaffe och bullar i växthuset! Det hade varit så roligt att få träffa er. Tänk så mycket tips och idéer vi hade kunnat byta med varandra! Nåja, här får ni alla fall bullar - varsågod och ta för er!



Efter förra inlägget var det ett par som - precis som jag - blev nyfikna på vem kvinnan egentligen var. Jag har ingen aning, men jag brukar kalla henne Christine. Namnvalet är såklart helt fel eftersom Christine är kristet och vid yngre stenåldern låg den religionen långt, långt fram i framtiden. Anledningen till att jag kallar henne Christine är att fastigheten vi bor på benämns Christinelund i köpekontrakt från 1800-talets slut.


 

Idag är det ledig söndag och jag ska fortsätta växthusprojektet. Jag har tagit bort tegelstenarna där min nedsänkta bädd ska ligga och håller nu på att gräva bort all sättsand. Det är sååååå tråkigt och tidskrävande... snark... Men håller fast vid min dröm - att jag snart ska behöva ducka för doftande tomater - och gräver vidare.

Ha en härlig söndag! Och tack än en gång för att ni tittar in. Jag blir SÅ glad! Och du, Veronica, ska ha två bullar eftersom du hjälpte mig att få till det här med "Bloggintresserade".

6 kommentarer:

  1. Med de goda bullarna kan det nog bli en hel del gäster i växthuset. Finns de kvar nästa gång jag kommer till Skåne, så tar jag gärna en.
    Jag har läst litet mer om ditt växthus, översvämning med mera. Men jag ska läsa hela bloggen, för den är jättefin.
    Respekt för havet har jag också men sympati för blått.

    SvaraRadera
  2. Låter så härligt frestande med en fika i växthuset och samspråkande om blogg, växter och trädgårdsliv.... Lika lite som Christine vet vi vad som ligger i framtiden ;) Doftande tomater känns som en härlig tanke. Nu ska jag så lite frön.

    Ha en härlig söndag med dina drömmar! Carina

    SvaraRadera
  3. Mums vilka goda bullar!
    Synd att man inte kan teleportera dem genom cyberrymden, hehe!
    Ha en fortsatt fin söndagkväll.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Bullarna ser fantastiska ut. Har aldrig lärt mig baka såna där snurrade, men tycker alltid de ser så goda ut.

    Ha det fint och lycka till med grävandet!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Hei! Det hadde vært så koselig å treffes i veksthuset ditt og pratet om hage. Bollene ser gode ut. Har spist fastelansboller i dag. Deilig. ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för de 2 :) Det är bra att det är "pålåtsasbullar" för jag undviker mjöl ;)
    Det där med bloggandet är så fantastiskt roligt och man får så många nya vänner. Jag har inte ångrat en enda sekund. Trots det så känner man sig ibland lite stressad om inte tiden räcker till att blogga.... men tillslut så accepterar man det och då får det vara :D

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.