lördag 8 mars 2014

En dag i växthuset

Vilken underbar vårdag det har varit! Solen har strålat, vinden varit stilla och fåglarna har kvittrat. Fantastiskt härligt!

Jag har ägnat dagen åt växthuspyssel. Ommöbleringen är därmed helt klar och härnäst väntar jag bara på ytterligare värme så att växterna kan flytta in.

(Det var ju ruskans så snett jag har fotat! Nåja, ni får lägga huvudet på sned och titta.)
 
Förut hade jag arbetsbänken på växthusets motsatta kortsida, men efter lite knixande och tricksande så har grejerna bytt plats och lämnat yta till den nedsänkta jordbädden. (Jo, alltså den där jag föreställer mig de dignande tomatplantorna. Ni vet. Jag har tjatat om dem förut.) Ovanför arbetsbänken hänger min kära trollhasselgren med alla sina prismor. Kolibrin har också fått sin plats i grenverket och ser fantastisk ut när den svävar på sina duniga vingar.



Däckstolarna är värda att ta en extra titt på. De har nämligen min man byggt. De är vääääldigt sköna att sitta i och armstöden är perfekta till tekoppen. Dessutom sover man alldeles utmärkt i dem. Jag har provat. Många gånger. :-)

Hoppas ni alla har en härlig vårhelg!

13 kommentarer:

  1. Så underbart att ha en sådan plats att hänga på, och sova, åh, jag är en sån sovmänska som kan sova nästan var som helst! SÅ fina stolar. Har själv kollat in en såndär byggbeskrivning och tänkt att en gång ska jag också...
    Kram och hopp om en fortsatt solig helg!

    SvaraRadera
  2. Du skojar hat han byggt dem själv!
    De är sååå snygga hälsa honom det!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Mmm, så fint! Jag kan dock ALDRIG sova i nån stol någonstans för jag är alldeles för rastlös! Men snygg är den ;)

    SvaraRadera
  4. Åååå, händig man! Igår tog jag första koppen kaffe i solen, det får duga i väntan på att sussa i solen i stolen. :-)

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att möblera om och göra iordning... och så få fint det blev!

    SvaraRadera
  6. De stolarna ska jag visa för min man... ser helt underbara ut! Ha en fin söndag i vårsolen / Anita

    SvaraRadera
  7. Det kan jag visst tänka mig att sova i en sådan stol. Jag beställde också sådana stolar en gång, men fick ett par andra, som också är väldigt snygga och dessutom hopfällbara.
    Växthuset ser verkligen mysigt ut och verkar vara gott om plats. Jag har mitt bara för odling (10 kvm).

    SvaraRadera
  8. Det var ruskans så sned bild, jag fick nästan nackspärr av att lägga huvudet på sned! Nä nu skojar jag bara, tycker faktiskt inte att den är sned alls, jag såg bara de fina solstolarna och funderade på hur det skulle kännas att ta sig en eftermiddagslur i dem. Det skulle jag behöva nu för jag har rensat i trädgården både igår och idag och kroppen värker/ Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Så mysigt du har det och stolarna ser verkligen bekväma ut. Vilken duktig man du har!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Åh, så härligt med ett växthus!
    Önskar att jag också hade ett sådant...
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Härliga dagar vi haft!
    Kul att se lite från ditt växthus.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Alltid lika härligt att göra vår i växthuset och sedan slappa en stund i stolen! Gjorde han inte en till sig själv också så att ni kan snooza ihop därute? :)

    SvaraRadera
  13. Det ser jättemysigt ut, vi får hoppas på att värmen kommer snart också! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.