onsdag 26 mars 2014

Behöver jag soldansa måntro?

Jag är inte vidare nöjd. Var är vårvärmen? Jag fryser. Jag tycker liksom inte att det är vidare skönt med fyra plusgrader och blåst. Jag har en hel del att göra i trädgården och har inte riktigt tid med att bli motarbetad av en tjurig vädergud. Tegel ska till tippen, kökslådorna ska slutföras, jord ska skyfflas och rabatter ska grävas... Nä, blir det ingen ändring till i morgon på väderfronten är det jag som går ut och gör soldansen. Jag lovar såklart att dansa för er allihop. (Måtte grannarna vara på jobbet!)


Forsythian håller på att öppna sina gula solar och om min soldans av någon anledning inte skulle fungera så ska jag hämta en solstol och sedan linda in mig i en filt. Väl inpackad ska jag sedan sätta mig under buskens alla gula solar. Att det är på garageuppfarten, ca tio meter från vägen, tänker jag inte bry mig om det minsta. Jag ska sitta där ändå och precis som tjuren Ferdinand ska jag vara bland blommorna och vara lycklig.

4 kommentarer:

  1. Ok, då vet jag vad du sysslar med om jag skulle råka komma förbi...
    Lycka till!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ja men dansa ska vi kanske prova? Jag fryser också och skulle gärna se sol och några grader varmare.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har som knep att röra mig riktigt mycket när det är sånt här väder... eller stå och plantera om i växthuset... Att gräva med lång tröja (ingen glipa - gud förbjude) funkar också när man kommit igång. Varm som en skorsten blir man.
    Men annars är det bara att göra som du skriver..
    Sköt om dig
    Malin

    SvaraRadera
  4. Jag var också ute idag och försökte städa upp men gick in efter ett tag. Det var snålblåst och kallt, gör ett nytt försök i morgon när det skall bli varmare. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.