tisdag 25 februari 2014

Vår och bokrea!


Nu är det sannerligen vår. Det spritter i fingrarna när jag går ut i trädgården och andas härlig vårluft. Det är förfärligt skönt därute!

Igår gav jag mig på växthuset. Det städades ur och så passade jag på att möblera om lite grann. Under två år har jag endast odlat i kruka, men den här säsongen tänkte jag försöka ge mig på att odla i en rejäl bädd. Det kommer att bli fantastiskt bra! Jag föreställer mig att jag ska få huka mig under alla solmogna tomater som hänger som doftande julgranskulor från sina fästen. :-) Det är en hel del tegel som ska bort från golvet, men det tar jag i morgon. Idag vilar jag nämligen och nöjer mig med att nicka gillande åt projektet jag har framför mig.



Idag slog bokrean till. Jag tycker väldigt mycket om att läsa och skriver en hel del själv, men i år blev det inte några skönlitterära titlar köpta. Istället köpte jag Lena Israelssons bok "Grönsaksodling. Enkelt, ekologiskt & gott". Än så länge har jag bara bläddrat i den och i sanningens namn så står det kanske inte direkta nyheter i den. Men jag tycker om att läsa hennes texter. Hon skriver fantastiskt bra och medryckande. Jag fick "Gourmetträdgården. Köksväxterna som smakar bäst" i julklapp och läste vartenda ord. Så med hopp om trevlig läsning så lutar jag mig tillbaka i solen och fortsätter dagens vilo-projekt.

 
PS: Katastrofdåliga bilder på böckernas omslag. Ber om ursäkt för det. Den här gången blev det mobilkameran...

3 kommentarer:

  1. Ser ut som trevliga trädgårdsböcker och det får man ju aldrig för många av!

    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt med nya trädgårdsböcker! Maken kom också hem med några igår, så nu ska jag kasta mig över dem/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Trevligt med lite nya trädgårdsböcker till en vettig peng.
    Även jag tittade på några utan att falla...de är i mitt tycke för snarlika och jag har så många redan att jag kanske skulle börja sälja istället ;-)?! /Anja

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.