söndag 23 februari 2014

Tips!

Jag gillar att använda saker till annat än vad de är tänkt till från början. Som de här trästickorna från Biltema till exempel. De är märka som "Wood Fire Starter Sticks" men jag delade dem helt enkelt på hälften och använder som etiketter i mina sålådor. Fungerar hur bra som helst. Dessutom är det billigt.

Eftersom påsen innehåller hela 5 kg träpinnar så kommer jag inte behöva köpa en enda träetikett mer i hela mitt odlar-liv...


 
Nu återstår det bara att se om det blir några grödor. Tomaten oroar mig inte värst, men Ramslöken... Den är helt ny för mig, men jag föreställer mig redan hur gott det ska bli med ramslökspesto och risotto med ramslök. :-)

9 kommentarer:

  1. Det där var ett smart tips, - tack för det!
    Ha en fortsatt fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Det är otroligt hur man utvecklar sin kreativitet som trädgårdare ;-)! /Anja

    SvaraRadera
  3. Bra tips! Visst är det kul att komma på nya användningsområden. Lycka till med sådderna!

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Använder liknade pinnar:) Kul att du hittade till mig. Ska titta vidare på din blogg.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Min man köpte just sådana stickor förra veckan. Min första tanke var, wow, vilka fina namnbrickor för alla mina växter i trädgården...jag som alltid glömmer växtnamnen. Kul att fler fått samma idé/ Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Jag köpte för några år sedan och tro det eller ej de är snart slut. Man kan ha dem till så mycket. Jag har dem även som planeringspinnar i trädgårdslandet.
    Jag skriver allt jag har sått och sedan sätter jag ute dem där jag skall plantera ut min plantor.
    Ändå får jag inte plats. Suck Vad är det för fel på mig?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Vilket superbra tips! Tusen tack för det!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Vilken bra idé! Tack, tack!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.