måndag 10 februari 2014

Stormskador

Under den gångna vintern (jag vill helst tänka att vintern är över för den här gången) stormade det rejält några gånger. Vi klarade oss utan större skador, men altanväggarna vid Dalhalla föll avsvimmade bakåt i stormbyarna.


Självklart är det inga problem att bygga upp det igen, men visst känns det lite onödigt. Jag menar, det var ju så bra som det var! Och dessutom har jag annat att bygga under kommande säsong. Nåja. Jag ska inte gräma mig för mycket. Trots allt så föll planket bakåt och inte framåt, vilket är en rasande tur för dammduk och djurliv.

Än så länge ligger isen som ett överkast på dammvattnet, men med tanke på att vi har haft sex grader varmt och strålande sol hela dagen så dröjer det kanske inte så länge innan vattnet skvalpar fritt igen. Och om ytterligare några veckor kan vi än en gång titta på grodyngel från bryggan. :-)

1 kommentar:

  1. Åh, så härligt det låter att få titta på grodyngel från bryggan. Vi har också en damm vid bryggan men inga grodyngel, Koi-karparna är så glupska och slukar allt de hittar. Nu får vi hoppas att våren snart är här så att vi får njuta av den igen! Jag är så trött på vinter och kyla/ Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.