söndag 9 februari 2014

Snön smälter

Ja, jisses vilket väder. Förra veckan var vi insnöade - tja, nästan i alla fall - och nu smälter allt så fort att det nästan är läge att åka och shoppa simfötter.



I trädgården ligger gräset här och var under vatten och jag hoppas att det inte kommer att stiga ännu mer. Blir det inte värre än så här så gör det ingenting. Värre än så här har vi sannerligen haft det. Annat var det i trädgården sommaren 2007! Halva trädgården var under vatten och medan jag satt inne och sörjde livade maken upp det hela genom att köpa - ja, just det. En gummibåt. Och trots att sommarvädret var katastrofalt så kunde jag inte annat än le jag med.

Under en vecka i juli 2007 såg det ut så här:

När det var som värst nådde vattnet över dammkanten. Våra fiskar tog tillfället i akt och gav sig ut på vidare vatten... Vi förlorade i stort sett hela guldfiskbeståndet de här dagarna.
 

Ja. Vad ska man säga? Vattnet var ca 90 cm djupt och min nyplanterade magnolia ruttnade bort.
 

Med gummibåt blev det hela i alla fall roligt och det är första och enda gången vi har rott in till grannarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.