fredag 14 februari 2014

Rött och rosa - en utmaning

Rött och rosa

Den här veckans tema var sannerligen en utmaning. Jag fick gräva djupt i både bildarkiv och tankearkiv för att få ihop det hela. Faktum är att jag inte är säker på att jag ens fick ihop det...

Jag älskar dagliljor i alla former. Två av mina favoriter är rosa:

Strawberry Candy - lyser upp i rabatten med härliga klockor. Den är relativt ny här hemma och jag hoppas på en rik blomning i sommar.

Catherine Woodbury blommar fantastiskt vackert. I år ska den få byta plats. Med tanke på sina vackra blommor har den stått alldeles för undanskymt. Den är värd att träda fram lite extra.
 
Det är dock långt kvar innan jag får se deras blommor. Först har vi några vinterveckor kvar framför oss, men sedan ska jag frossa i vackra vårblommor! Persikans rosa blommor till exempel!
 

 
Ja, så där långt var ju utmaningen enkel. Det röda är dock betydligt svårare... Hur jag än letar i trädgård och minne så dyker det inte upp något rött över huvudtaget i blomsterväg. Så istället får ni se vad jag har på mina fötter idag när det är rått och kallt utanför huset. Tjocka, varma och gräsligt röda - tjockstrumpor från svärmor! :-)
 
 
Vill ni se fler tolkningar av veckans tema så gå in på Bland rosor och bladlöss!
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Huvudsaken de är varma. Ha en fin alla hjärtans dag
    kram meta

    SvaraRadera
  2. De to dagliljene har jeg også, men de har ikke blomstret ennå. Håper det skjer i år :) Fine bilder!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på härliga blommor.
    Dina sockar ser riktigt varma och gosiga ut.

    trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Din vackra persikoblomma har ju faktiskt en rödaktig stam, så där tycker jag att du får in det röda! :) Sockarna ser väldigt sköna ut, typiskt bra att värma sig med när man känner sig lite frusen!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Jordgubbsgodis - ja det är väl både rosa och rött tänker jag. Läcker daglilja! Min dotter stickar raggsockor och frågar mig hela tiden. Jag har aldrig stickat en socka - tycker ni som gör det är jätteduktiga.

    Ha en fortsatt fin fredag! Carina

    SvaraRadera
  6. Hade 'Strawberry Candy' men den ville sig inte. 'Catherine Woodberry' har jag lämnat kvar på plantskolan, men sedan ångrat...
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Flotte dagliljer! Og svigermor måtte bidra med det røde innslaget :-)

    SvaraRadera
  8. Gillar också dagliljor. Och gillar att sticka. Vilka fina foton. Ha en bra weekend.

    SvaraRadera
  9. Uj uj vilken fin daglilja!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Underbara blommor i rött och rosa du visar idag...tack för det.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  11. Dagliljor... förstår att det är ännu ett "träsk" att kunna falla ner i... Hm, försöker blunda och raskt landar blicken på dina röda sockar. Ha ha... ja, det var riktigt tomterött. Varmt o skönt tack vare svärmor =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Jag håller med dig. Dagliljor är underbara, gillar verkligen Strawberry Candy! :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.