torsdag 27 februari 2014

Kolibri i växthuset

Jag bara måste visa vilken fin present jag fick häromdagen! Efter en dagsresa på Österlen kom min snälla mamma hem med en vacker glasfågel till mig. Jag blev såååå glad! Den ska bo i växthuset.


 I "Mammas garage" (mitt växthus dit familjen KAN få tillträde om de uppför sig fint) har jag hängt upp en trollhasselgren i taket. I de snirkliga grenarna hänger prismor av olika slag och när solen träffar dem blir hela rummet magiskt. Det är där - i denna snirkliga trollhasselgren - som min kolibri ska få hänga.

Tack lilla mamma, jag älskar min kolibri! :-)


 

5 kommentarer:

  1. Vad gulligt av mamma att ge dig en så fin fågel. Och vilket jättemysigt växthus du har. Perfekt för en kolibri tror jag.

    SvaraRadera
  2. Vad fin den här!
    Läckert med grenen i växthuset.Så snyggt med ljuset på alla fina saker.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Hei! Det er så fint når lyset treffer prismer. Morsomt å eie en glassfugl av en av verdens minste fugler. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  4. Hej! Så fint växthus du har, och jag ser att du kommit igång med sådden också :-) Precis såna där blompinnar har jag också köpt på biltema. Ha en fin helg!
    /Liv

    SvaraRadera
  5. Å så fint du har i ditt "garage"! Hoppas familjen uppför sig så de får vara med, fniss.../Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.