onsdag 22 januari 2014

Vårdrömmar

Väntar på att snödropparna ska sticka upp vid husknuten.
 

Jag försöker ha vår. All den vita snön utanför fönstren trotsar och protesterar, men jag kämpar idogt vidare.

Man kan ha vår på många sätt. Till exempel kan man njuta av de två krukorna av vårlök som jag fick av min mor igår. Än så länge är det bara ljusgröna skott, men inom någon vecka borde blommorna slå ut och sprida ännu mer vårglädje.
Man kan också läsa ”Trädgård och blommor” från pärm till pärm om och om igen. Det gör jag och suger i mig vårbilderna som om de vore syre att andas.
En tredje sak man kan göra är att se på trädgårdsprogram. På youtube finns en uppsjö av informativa och intressanta engelska trädgårdsprogram och jag betar igenom dem alla (?) en efter en. Här kommer några tips på – i mitt tycke – bra program:

How to be a garderner

Love your garden

Alan Titchmarsh’s garden secrets

1 kommentar:

  1. Vad kul att du kikade in hos mig, så jag hittade till dig! Vilken spännande trädgård du verkar ha, där under snön! ;) alltid roligt att få se ritningar över trädgårdar, så man får en helhetsbild!
    Ha det gott!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.