fredag 24 januari 2014

Nu är fröerna här. Om jag ändå hade en köksträdgård...

För ett par dagar sedan skickade jag in årets fröbeställning, och idag låg de i brevlådan! Paketet rasslade härligt när jag lyfte upp det och jag kunde inte låta bli att le stort när jag skyndade in i huset.



I år ska jag prova flera nyheter. Jordmandel, minimajs och den gula körsbärstomaten Ildi. Majsen är egentligen sorten Minipop och såvitt jag förstår så ska man kunna välja på att skörda dem som små minimajs eller låta dem bli fullvuxna, torka dem och sedan använda dem till popcorn. För min del är det minimajs som gäller.

Jag är jätteladdad! När som helst vill jag sätta igång! Det är bara en hake... jag har inte ens grävt köksträdgården än... Kanske har jag gjort saker och ting i fel ordning? :-)

Ytan mellan altanen och växthuset. Här ska det digna av grönsaker och blommor
till sommaren är det tänkt.

1 kommentar:

  1. Vad härligt med alla fröer som ska sås! Det där med grävningen är en bagatell, bjud in hela släkten och säg att de tar spadar med sig så går det på en timme, efteråt bjuder du på grillat och sen är det bara att njuta av ditt nya trädgårdsland! Ha det så gott/ Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.