onsdag 29 januari 2014

Fågelbord gör trädgården levande

Nu har vintern slagit sig ner. Den har satt sig tillrätta, ja riktigt gosat ner sig i soffan, med alla sina snövallar och täcker effektivt hela världen. Trädgården är helt vit och i buskagen ser fåglarna sig hungrigt omkring efter något att äta.

Idag satte jag upp ett fågelbord. Mitt är inte lika elegant arrangerat som det som Annika visar på sin blogg Naturliga Ting, men det duger fint. Själva fågelbordet kommer från Jula och maten likaså. I samma stund som jag lämnade platsen kom de första talgoxarna fram. Nu är jag nyfiken på vilka andra arter som hittar hit.


 
 
Från min arbetsplats har jag världens bästa utsikt. Jag är bara ett par meter ifrån matbordet, fast jag är inomhus, och det är riktigt roligt att se vilken aktivitet det plötsligt blev därute! Från att ha varit isande vitt och naket blev världen med ens levande. Härligt!




 

2 kommentarer:

  1. Tyvärr har vi mest sån där stora svarta kajor (?) så småfåglarna får inget- trist!
    Fint fågelbord!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Den understa bilden ser precis ut som ett klassiskt svensk vinter-vykort, med det faluröda fågelbordet mot den vita snön/ Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.