fredag 31 januari 2014

Blommig fredag

Bland rosor och bladlöss har valt temat Kärlek för Blommig fredag den här veckan. Först tyckte jag att det var svårt att välja något som verkligen kunde symbolisera min kärlek för trädgården och för annat som är viktigt i livet. Men efter bara några sekunders eftertanke kom insikten och Bilden med stort B.



Okej, det är inte bara en bild utan två. Men jag kunde helt enkelt inte välja. Jag älskar de här bilderna! Det är min yngsta dotter som har tagit dem. Bilderna är två år gamla och hon var elva år när hon låg på rygg i gräset och fotade upp i himlen. För mig betyder de massor - de betyder frihet, sommar och färgglädje. Men mest av allt representerar de min kärlek till dottern och till hela min familj.

 
De kanske inte är helt perfekta när det gäller skärpa, men det spelar ingen roll. Jag älskar dem och jag älskar min familj.
 
Trevlig helg!
 
 
 
Vill ni se fler tolkningar av veckans tema? Gå in på Bland rosor och bladlöss.
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Jag vill också ligga och titta opp i en blomkjol mot blå himmel...:)

    SvaraRadera
  2. Ny bloggare från mina hemtrakter som påstår sig skriva dravel! Yes! Jag följer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen så. Jo, emellanåt blir det mycket dravel... :-) Trevlig helg!

      Radera
  3. Underbara bilder- så mycket sommar - o kärlek för dig!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det är så det börjar. vilken lycka för henne
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Riktigt härliga bilder, inte perfekta - det är väl en perfekt definition av kärleken i sig ;-)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder som genomsyras av livsglädje och ren och skär sommarlycka !
    Förstår att dom betyder mycket för dig !
    Skall bli kul att få se din trädgård under året, den verkar vara väldigt vacker och du skriver så bra på bloggen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.